Treningsprogrammet for resten av forsesongen er klart.

Kari Lingsom foredrar om trening for Ceres.

 

Følg treningsplanen til Kari Lingsom gjennom vinteren og hun nærmest garanterer bedre resultater.

(lenke til treningsprogrammet som gjelder helt frem til første uke i april 2017 ligger nederst på denne siden)

Det var hovedbudskapet en ivrig gjeng med Ceres-medlemmer mandag 7. november fikk fra den meriterte triatleten, syklisten og treneren Kari Lingsom. Treningsplanen som Kari har utarbeidet for alle Ceres-syklister ble presentert under møtet på Sørum fritidsgård. Det som ble lagt frem var et balansert opplegg med vekt på både intervall-trening, rolig langkjøring og styrketrening. Kanskje særlig to økter med tung styrketrening vil nok være nye takter for mange Ceres-syklister. Det skal trenes to styrkeøkter per uke nå i vintersesongen og én økt per uke når vi kommer til vårsesongen og det skal konkurreres.

Kjør øktene med riktig intensitet

Det aller første Kari sa under presentasjonen var at dersom man skulle ha noe håp om forbedring, så var første bud å følge treningsplanen. Det betyr å kjøre øktene når de skal kjøres (noe kan flyttes på, men sørg for tid til restitusjon) og å ha riktig intensitet på hver enkelt økt. Styrketreningen skal være med tunge vekter og få repetisjoner. – Ikke vær bekymret for at du skal bli for stor, forsikret Kari.

Kari har også laget et opplegg som kan følges av dem som ønsker å trene til triatlon.

De 12 ukene starter fra mandag 14. november

Denne uka er det uke 0 og spinningen torsdag 10. november blir en tradisjonell spinningtime. Vi starter med 12 ukers grunntrening fra neste uke og Kari vil lede spinningtimen torsdag den 17/11. Vi er også heldige å ha egne krefter til å lede de andre timene.

Kari vil selvfølgelig også lage treningsprogram for periodene frem mot våren og sommeren.

Styret er glad for samarbeidet med Kari Lingsom

– Vi er veldig glad for samarbeidet med Kari Lingsom og håper at det vil bidra positivt for oss alle i Spkl Ceres og at vi vil ha mer utbytte av den tiden vi legger ned i trening, sier Sigurd Heier på vegne av styret i Ceres.

Spinningøktene blir viktige

Grunnsteinen for treningen under årets vintersesong blir spinningøktene som skal være på tirsdager og torsdager (se annen post her på nettsidene om det). Første spinningtime blir torsdag 10. november klokken 19.00 på Prestasjonssenteret i Elvegata 52 i Lillestrøm. Treningsprogrammet er generelt og gir råd og retning for treningen fremover. Mange vil nok også gå på ski, svømme og løpe noen turer i tillegg til spinning og rulle trening.

Styret ønsker alle lykke til med innetrening og de håper at så mange som mulig får anledning til å være med på spinningtimene.

Her er treningsprogrammet for de neste 8 ukene. Her ligger treningsopplegget for de første 12 ukene og opplegget for styrketreningen.

(Visited 690 times, 1 visits today)
Bokmerk permalink.